UTUSAN MALAYSIA

UTUSAN MALAYSIA
SOKONG UTUSAN MALAYSIA

Rabu, 10 November 2010

Kemana Hilangnya Pejuang Pejuang PPSMI??

Terbaru di Dewan Undangan Negeri Pulau Pinang, seorang ADUN DAP Jagdeep Singh Deo anak kepada penguam bela peliwat negara iaitu Karpal Singh telah mencadangkan bahawa Bahasa Inggeris dijadikan Bahasa Rasmi kedua bagi Negeri Pulau Pinang. Mangkok Ayon ni juga memberitahu Dewan, ini adalah bertujuan untuk menjadikan Negeri Pualau Pinang sebagai Negeri Pelancongan Antarabangsa..Pale Hotak Ko!! Pusaka Ibunda ingin bertanya kepada yang menggelarkan diri mereka Pejuang Bahasa, apa implikasi jika hal ini berlaku??bukankah ini 1000kali lebih bahaya dari PPSMI??ini akan membunuh terus Bahasa Melayu kepada generasi akan datang. Tidakkah Tok Janggut Putih ni sedar??kenapa Tok Janggut ni tak Usung Keranda 152 ni di Dewan Negeri Pulau Pinang??
Adakah ini cadangan dari pihak Pakatan maka semuanya boleh dan tidak salah. Kalau ini dari Kerajaan Persekutuan semuanya akan membahayakan generasi akan datang??
Pusaka Ibunda sebenarnya sangat menghormati si Tok Janggut ni sebagai Sasterawan Negara tetapi kerana Tindakan yang tak serupa bikin  ni telah membuatkan Pusaka Ibunda rasa si Tok Janggut ni memang ada niat untuk menjatuhkan Kerajaan sahaja. Bukan berjuang demi generasi akan datang..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan