UTUSAN MALAYSIA

UTUSAN MALAYSIA
SOKONG UTUSAN MALAYSIA

Isnin, 29 November 2010

Pak Menteri?

Sebuah kenyataan yang disiarkan di akhbar MINGGUAN MALAYSIA mengatakan bahawa 'NAMEWEE TIDAK LAKUKAN KESALAHAN'. (MM m/s 4 - 28 Nov 2010). Siapa Ini Nameweeseorang ahli muzik yang meraih populariti dengan makian dan cacian kepada Umat Melayu dan kerajaan,lagunya juga menghina Lagu Negaraku dengan tajuk NEGARA KU KU. Sahabat2 ku,tahukah anda maksud KU KU itu. Ianya Bermaksud BANGSAT. Adakah ini norma2 baik buat kita? Adakah kita patut memberi kemaafan dengan begitu sahaja kepada Beruk ini.

Melayu sejak dahulu dikenali dengan sifat baiknya,adakah kita perlu berbaik-baik lagi? Kepada Pak Pak Menteri,sejak sekian lama,pekara ini adalah terlalu sensitif memandang ianya membabitkan orang melayu. Kenaa tidak menyedarinya. Adakah melayu ini kecil anak orangnya? Ibarat anak dirumah kelaparan,anak kera dihutan disusukan. Kita sudah cukup muak dengan ketidak tegasan pak pak menteri. adakah mahu menunggu pekara yang tidak Elok terjadi,mahu pulak dikenakan tindakan.

Arakian itu,Pusaka Ibunda kesal dengan Pak Pak Menteri. Lagaknya Hebat,tetapi tidak sedar hati kecil bangsamu terguris dan direntap oleh Anak muda cina ini. Terlalu melampau dan amat terlampau,kita tidak pernah menyentuh sedikitpun hal mereka,mengapa mereka tidak menghormati kita ini. Jawabannya kita TERLALU BAIK KEPADA MEREKA.

Akhir kata dari Pusaka Ibunda Buat Pak Pak Menteri. Buat Baik Berpada-pada,Buat Jahat jangan sekali.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan